18 Şubat 2014 Salı

LAVANTA KOKAN DÜĞÜNLER


 Lavanta hem kokusu hem de rengi ile büyüleyen asil bir  çiçek. Düğün temalarında sıkça görmeye alıştığımız bu bitkiyi tek başına her detayda kullanmak göz yorabilir. Ben en çok hediyeliklere yakıştırıyorum.


 Lavantalar Haziran ayında tomurcuklanıp Temmuz ayında çiçkleniyor. Kurutulması için bir haftaya ihtiyacı olan bu çiçeğin keseler içinde mis gibi kokması için Temmuz ayındaki ilk hasattan tercih edilmesi gerekiyor. Nisan ve mayıs aylarında hala geçen senenin kuru çiçekleri satıldığından kokuları nispeten azalmış oluyor. Şahsen kına hediyelikleri için kurutulmuş lavanta ile hazırlanan keselere ve minik doğal lavanta sabunlarına bayılıyorum. Yine hediyelikler arasında küçük tüplerde  lavanta kolonyaları da tercih edilebilir. Ben kokusunu biraz ağır buluyorum. Ama şişeleri çoook sevimli ve kişiselleştirilebilir.





 Veeee lavanta demişken söylemeden geçemeyeceğim. Alaçatı balayı için harika bir yer değil mi sizce de? Evet biraz tuzlu olduğu bir gerçek. Fakat balayı için yine de iyi bir bütçeniz varsa, açıkçası 5 yıldızlı bir otele gitmek yerine bu romantik kasabada mükemmel bir balayı geçirebilir ve her köşesi sanat eseri gibi olan mekanlar sayesinde rüya gibi fotoğraflarla harika bir balayı albümü oluşturabilirsiniz.


  Ben balayı için gidemedim fakat evlilik yıldönümümde planım en azından iki günlük Alaçatı tatili. Vedat Milor'un ısrarla tavsiye ettiği ve Uluslararası standartta bir lokalta olarak nitelendirdiği Alancha'da da bir akşam yemeği istediğimin sinyallerini şimdiden eşime iletiyorum.

Alancha - Alaçatı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder